سفید کردن دندان با این خوراکی ها

با اینکه رنگ طبیعی دندان‌های انسان زرد کمرنگ و طوسی است، اما دندان‌های سفید مطمئنا لبخند و خنده‌ی شما را زیباتر جلوه می‌دهند و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال سفید کردن دندان های خود میباشند. برای انجام اینکار تنها کافیست از برخی خوراکی ها و مواد طبیعی کمک بگیرید و نتیجه‌ی آن را به سرعت مشاهده کنید. در این مطلب بهترین خوراکی‌های مفید برای سفید کردن دندان را معرفی می‌کنیم. با گیاه یاب همراه باشید.

سیب، کرفس و هویج

این میوه ها و سبزی های تازه مانند لکه برهای طبیعی عمل می کنند چون میزان بزاق را افزایش می دهند. چون بزاق به طور طبیعی دهان و دندان ها را تمیز می کند می توان این میوه ها و سبزی های را یک پاک کننده خوب دانست. همچنین سیب، هویج و کرفسباکتریهایی را که موجب بوی بد دهان می شوند از بین برده و از سویی به دلیل آنکه با سطح دندان سایش پیدا می کنند موجب سفیدی بیشتر آن می شوند.

آب اکسیژنه

این ماده کاملا طبیعی و غیرسمی که ترکیبی از مولکول‌های اکسیژن و آب است و می‌تواند به شیوه‌ای بی‌خطر دندانها را پاکسازی کند و برای بهداشت و سلامت کلی دندانها نیز مفید است.

استفاده از آب اکسیژنه این است که پودر ۳ درصد آن را در آب شیر به مقیاس ۵۰-۵۰ حل کرده و هر شب قبل از خواب دندانهایتان را با این محلول بشوئید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد که دندانهایتان سفیدتر و روشن‌تر شده‌اند.

پرتقال و آناناس

این میوه ها نیز به ترشح بزاق و در نتیجه شستن دندان ها به صورت طبیعی کمک می کنند. مراقب باشید لیموترش بیش از حد با دندان هایتان تماس پیدا نکند، چراکه اسید زیاد می تواند به دندان ها آسیب برساند.

سفید کردن دندان با توت فرنگی

این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است درسفید کردن دندانها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته یکبار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت ۵ دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها پس از ۵ دقیقه با یک مسواک استاندارد، دندانهایتان را بشویید تا هرگونه قندطبیعی از روی دندانهایتان پاک شود.

جوش شیرین

تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت نشان داد که می توان در ترکیب خمیردندان ها از جوش شیرین استفاده کرد. جوش شیرین مدت ها به عنوان روشی سنتی برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار می گرفت. بهترین راه استفاده از خمیردندان های حاوی جوش شیرین است، اما می توانید هرازگاهی مسواکتان را به جوش شیرین آغشته کنید و مستقیما روی دندان ها بکشید.

ماست، شیر و پنیر

محصولات لبنی حاوی اسید لاکتیک هستند که می تواند در برابر پوسیدگی از دندان ها محافظت کند. قبلا مطالعات نشان داده بودند که کودکانی که چهارباز در هفته ماست مصرف می کردند کمتر از سایر کودکان به پوسیدگی دندان مبتلا می شوند. محققان معتقدند که پروتئین های موجود در ماست دندان ها را در مقابل اسیدهای مضر که موجب پوسیدگی دندان میشود حفظت می کنند. پنیرهای سخت نیز راهی مناسب برای سفید شدن دندان ها هستند زیرا تکه های غذا را از روی دندان ها پاک می کنند.

منبع: گیاه یاب

0 پاسخ

ثبت دیدگاه

مایل به ملحق شدن به بحث هستید ؟
به ما بپیوندید !

دیدگاهتان را بنویسید